ארה"ב על חוק הלאום: "תשמרו על הדמוקרטיה" • בנט: "אל תתערבו"

    חדשות קול חי No Comments on ארה"ב על חוק הלאום: "תשמרו על הדמוקרטיה" • בנט: "אל תתערבו"
    20:38
    05.05.24
    אליהו גרין No Comments on אשת חיל מי ימצא: קורותיה של מרת חנה פריינד ע"ה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת חוק הלאום הגיעה גם למעבר לים. אמש התייחס דובר מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ף רתקה, לחוק השנוי במחלוקת, ואמר כי " על ישראל לשמור על מאפייניה הדמוקרטיים".

    "החוק עוד רק בתחילת דרכו ומדובר בשלב מוקדם, אבל העמדה של ארצות הברית הייתה ונשארה שישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, ואנחנו מצפים שישראל תשמור על עקרונותיה הדמוקרטיים".

    מי שלא אהב את התערבותה של ארה"ב בחוק – הוא שר הכלכלה נפתלי בנט שהגיב הבוקר ואמר כי  "ארצות הברית לא צריכה להתערב בענייני הפנים של מדינת ישראל. אני אומר לאמריקנים שאת ענייני מדינת ישראל אנחנו ננהל, אנחנו צריכים להתמודד עם המשמעויות של איזו מין מדינה אנחנו רוצים. בסוף זאת הבעיה שלנו, זאת בעיה פנימית ואני לא חושב שלאף אחד יש זכות להיכנס לזה".

    גם ח"כ זאב אלקין תקף ואמר כי "נדהמתי לגלות שחוק 'הלאום' שאני מנסה לקדם במשך מספר שנים יחד עם חברים רבים, באופן מפתיע משך את האש גם של הממשל האמריקאי. אני מודה לבני בריתנו במחלקת המדינה האמריקאית שדווקא בימים אלה מצאו זמן להתפנות לבעיה הכי 'אקוטית' בעולם כולו- ללמד קצת דמוקרטיה את הציבור הישראלי. הייתי ממליץ להם להסיר את הדאגה מלבם. נוכל לשמור על יסודות דמוקרטים גם בלי עזרה והכוונה של השותף הבכיר מעבר לאוקיינוס".



    0 תגובות